Träna/kost


 
Nu ska jag svara på frågorna angående hur jag tränar och äter. Mitt svar till en snygg kropp är; träna, bra mat, ingen alkohol och sunt förnuft.
När det gäller träning ska jag ge er ett omfattande svar nu men lovar att ge er råd i form av bilder när jag tränar imorgon!
Träning för mig är inte bara att ställa sig på ett springband och räkna kalorierna, det är så mycket mer. När jag kliver in på gymmet blir jag en annan person, jag har ett mål och det är att köra slut på mig själv. 
Ger nu exempel på ett "basic" träningspass jag brukar köra:
Först börjar jag med löpbandet, 9,5 km/h i 30 min, sedan övergår jag till fria vikter (5 kg) i varje hand, fyra olika övningar/ 20 lyft på varje arm. Fortsätter sedan med trampmaskinen 10-15 min och avslutar med 20 situps/20 diagonala situps åt höger och 20 åt vänster (för att träna "hela magen"), 30 armhävningar och cirka 20 utfall samt stretchar i 10 min.
I detta pass tränar jag mage, ben, armar (biceps, triceps), rumpa och konditionen.
När jag skrev bra mat så inkluderar jag absolut INGA "halvfabrikat", jag brukar utesluta kolhydrater som pasta, potatis, ris osv, försöker äta mycket proteinrik mat som t ex bönor (kidney, kikärtor), fisk (tonfisk, lax), ägg, kyckling samt mycket grönsaker/rotfrukter och frukt. En väldigt nyttig rotfrukt är rödbeta, den renar blodet. Vitaminrik frukt är passionsfrukt, den har flest vitaminer i fruktfamiljen. Blåbär innehåller mycket antioxidanter.
Ingen alkohol.. som jag tror de flesta vet är sprit, och alkohol över lag det värsta du kan utsätta din kropp för, undantagsvis cigg/snus. Det är otroligt mycket kolhydrater i och det tar lång tid för kroppen att bryta ner alkoholen. Ett glas vin en gång i veckan skadar ju inte, men undviker detta eftersom jag anser att det är onödigt. Säger inte att jag inte dricker alls, men jag konsumerar alkohol en dag i månaden om inte en gång varannan månad.
Sunt förnuft.. får du tolka som du vill men för mig innebär detta att äta lite godis någon gång ibland skadar aldrig, att kanske äta på McDonalds någon gång ibland eller en potatis till laxen dör man inte av.
Summering: ät med sunt förnuft!

Kommentarer
Postat av: Josephine

Är du ihop med PH-Johannes? asså Johannes Aasa? Han är så j*vla snygg!!! Om du é, du behöver inte säga men om du e. Fan vad du är lyckost isåfall. Snälla svara på detta. Är du? Jag DÖR för honom... Seriöst.

2011-01-19 @ 03:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0